Sportieve school

Schoolcross 2021

GEZONDE GEEST in een gezond lichaam

Er beweegt heel wat in onze school. Tal van activiteiten worden georganiseerd zowel tijdens als na de lesuren.

Een kleine greep uit de activiteiten zijn; de Salisiaanse spelen, sportdag, woensdagnamiddag activiteiten (mountainbiken, schaatsen, voetbaltornooi, basketbaltornooi,…) sport voor de leerkrachten op vrijdag, bewegingstussendoortjes, … en alles wat draait rond fit- en gezondheid op school.

Don Bosco Halle, school voor wetenschap en techniek maar ook school voor sport en beweging.

Met een passend logo en een facebookpagina kan je ons altijd volgen.

Ook benieuwd?

Check onze facebookpagina en like DB HALLE LO & SPORT!
SPORTIEVE SCHOOL

SCHOOL IN BEWEGING

Skireis

Al meer dan dertig jaar gaat onze school op skivakantie. In de beginjaren was dit nog in Oostenrijk of Italië maar nu trekken we reeds een aantal jaren naar Frankrijk.

Dit is een niet- verplichte activiteit die door gaat tijdens de krokusvakantie en wordt in eerste instantie open gesteld voor onze leerlingen van de eerste graad. Inschrijven kan bij het begin van het schooljaar en een afbetalingsplan is mogelijk.

Deze hele skivakantie wordt georganiseerd en begeleid door leerkrachten van de school. Het zijn ook zij die de skilessen ter plekke geven in samenspraak met de Franse SkiFederatie. De skilessen worden per niveau gegeven. Leerlingen die nog nooit skieden kunnen samen met ons deze onvergetelijke (lees: dit moet je echt mee gemaakt hebben) vakantie meemaken. Hiervoor voorzien we eerst 2 initiatielessen te Anderlecht.

Hopelijk mogen we jou ook verwelkomen op één van onze skivakanties.

Het skiteam

Woensdagmiddag sport

Woensdagnamiddag is het tijdstip bij uitstek om aan sport te doen maar misschien ook om een nieuwe sporten te ontdekken. Wij organiseren een heus sport– en beweegaanbod op woensdagnamiddag.

Sportdag

Je zou bijna keuzestress krijgen van onze sportdag met een aanbod van meer dan 35 sporten.

De leerlingen kunnen individueel kiezen waar ze aan willen deelnemen. Dit kan gaan van sporten op school, aan zee, op een skipiste tot kajakken en zeilen. Het organiserende team en alle begeleiders zorgen voor een sportieve hoogdag voor al onze leerlingen.

En nog zo veel meer…

Schoolcross